lördag 5 oktober 2013

Utan snus försmäktar vi på denna ö

Idag var det väntat regn och rusk. Men det blev inte så mycket av det. Istället blev det en solig morgon och varma, sydliga vindar. Med en morgonkaffe gick jag upp på terasserna och yogade. I solen. Niki fixade nyttigaste och bästa Kroatien-frukosten; palacinken chokolada; chokladpannkakor. Nej, inte så nyttigt. Men gott! Sen tog vi en tur till kyrkogården för att sopa och torka av; göra fint. Jag glömmer aldrig när vi gick dit första gången och Maja tittade på bilderna på gravarna av damerna med sina svarta hucklen och utbrast; "Synd att hon är död, men hon var i alla fall påskkärring."

Niki och jag har sprungit idag igen; tredje dagen i rad. Det känns jättebra. Vi springer en vända på 11 km och som sagt är det mycket uppför och resten nedför. Inget särskilt platt. Vi har oxå fiskat lite; bara O fick fisk. E och jag såg en stoooor krabba. Och några regnstänk kom till slut  på eftermiddagen.


Morgonkaffe - det bästa!


Morgonmeditation och yoga. I solen. Fint!


Farfar och E planterar vinterns kål. 



Til frukostfilen - granatäpple. Så himla gott!


Sen till kyrkan.


Familjegraven. Förfäderna var fiskare och vinodlare. 


Maja finstädar.


Tack förfäder för att ni fanns. 


Sjöstjärna



M tyckte det var jättevarmt.


Mina pärldykare.



Stilstudie av hus och boende.



Ö-typisk "bil"


Snyggt! Det här fotot vill jag ha på min vägg hemma.