måndag 14 oktober 2013

Jessica Clarén

Jag tänkte så här för några veckor sedan; i Oktober kommer man ha kommit en bra bit in i den vanliga lunken som brukar infinna sig i mitten av en termin. Man har att göra med det vanliga; jobb, familj, träning och så. DÅ kan det behövas en injektion av energi och nya tankar. DÅ behöver vi ses och göra nåt kul tillsammans. 

Sedan några månader tillbaka följer jag en bloggare som heter Jessica Clarén. Jag gillar det hon skriver om och jag älskar hennes estetik. När jag såg att hon skulle ha pass på NIKE i januari, passade jag på att boka in mig på spinning och löpning. Det spinpasset var bland de ABSOLUT coolaste och bästa jag nånsin varit på. Faktiskt! Löppasset var även det helt galet; så sprängfullt med energi och ren lycka. Det här ville jag så gärna att resten av gänget skulle få uppleva. 



En strålande höstig lördag som badade i sol, koma Jessica och Jamie till oss på form i Knivsta. 


Vi var taggade som tusan. Löpning i backe skulle komma först och epic spinning efter det. 


Ok - lets go!


Vi joggade upp till spåret, och tog sen hela träningspasset i spårets första backe. 


Erik och Christoffer - powerful!


Löptekning / löpskolning blandat snabba intervaller - allt i uppförsbacke. 
Jag ÄLSKAR när det egna, naturliga löpsteget framhålls. 


Mia, Anna.Lena, Kajsa och Kickan. 


APT


Christoffer.


En sån fin dag. 


Always be yourself. Unless you can be a dancer. Then be a dancer. 


Efter ett underbart löppass som verkligen tog helt slut på benen, joggade vi hem och klev in i spinningsalen. 


Det här hade jag längtat efter - MAXAD cykelupplevelse. 


Gunnar körde på till blodet rann. 


Jessica. Cool!


Gänget. Laddade. 


Gänget. Jamie. 


Med grym musik, GRYMT upplägg och en filmsekvens som tar andan ur mig, körde vi ett spinningpass som jag vill göra igen och igen.... Så bra. Så riktigt, riktigt bra. 




Och ja, ni ser ju själva. Lyckligare spinnare får man leta efter :) 

Efter två FANTASTISKA pass avrundade vi med en session tillsammans med vår vän och formkompis, mentor och skicklige organisationskonsult; Stefan. Tillsammans tog vi oss igenom värdegrundfrågor kring form och synkroniserade oss kring framtida förhållningssätt till form. 

En drömbra dag? Japp.

Tack till ALLA som kom och var med, bidrog och deltog. 
KRAM!