lördag 26 oktober 2013

Tiden flyger

I veckorna går det undan, ska jag säga. Det är därför det glesar ur med blogginlägg vissa dagar. Jag somnar helt enkelt innan jag hinner skriva. Annars är bloggen något jag gör för nöjes skull. Det är bara kul. Hade jag inte haft en blogg hade jag säkerligen skrivit och fotat minst lika mycket ändå. Det är bara ett bra ställe att samla text och bild på.

På tal om att tiden flyger så fick jag frågan igår om jag stryker mina lakan? Eller kall-manglar? HAHAHAHAHAHAHAHA........ För jag sade just till Niki häromdan att det är märkligt att vi har ett sånt liv som behöver plockas upp på helgen. Måndagens träningskläder, tisdagens skolpapper, onsdagens tvätthög - allt blir liggande till helgen eller städdagen, då man liksom kan back-tracka sin vecka genom att följa spåren av allt som lagts på hög här hemma. Så ser livet ut just nu och det är helt ok. Har man familj OCH jobb och dessutom ett brinnande intresse för träning och hälsa, går pusslet ej ihop. Då får man prioritera och välja. Vi väljer uppenbarligen träning, rörelse, upplevelse och glädje.


På tal om glädje så har det varit varit många roliga inslag denna vecka. I måndags var vi på pannkaksmiddag hos Mamma och det var supertrevligt. I tisdags hade Mamma och jag date i Stockholm. Vi åt räksallad på Tures och lyckades shoppa så där bra som bara hon och jag kan när vi kommer tillsammans. Onsdag minns jag inte riktigt. I Torsdags hade vi ett väldigt bra möte med vår vän och mentor Stefan, där vi lade grunden för det som kommer att bli ett revolutionerade koncept för företag med inriktning på high-performance / high value. Sen hade Niki och jag wine ´n dine. Vi har kommit på att Torsdagar är en perfekt date-kväll, då barnen somnat och jag jobbat klart. Torsdagar....... <3 Igår var vi på kalas. Så himla trevligt med mysiga människor och fantastisk mat. Idag, denna grå lördag, har jag varit på ICA och köpt dels det som behövdes till en favvo-frukost för familjen och även alla städsaker som behövs för att bringa ordning här hemma efter gångna veckans alla äventyr. Alltså; storstäd och myslördag idag. Och sen ännu mer kalas i kväll med två väldigt fina personer.

Hörrö, everydaylife - jag tycker vi kommer bra överens just nu.