måndag 21 oktober 2013

Full rulle

Idag - full rulle från morgon till kväll. Ett lyxproblem kanske, att vara fullbokad. Att ha mycket som man vill göra. Att inte alltid ha helt lätt att välja.

Jag för min del skulle med glädje instruera klass på form varje dag. Nästan i alla fall. Dans, step, spin, yoga, funktionell... Och jag skulle gärna ha mer tider i veckan till patienter och klienter. Och jag skulle gärna vara hemmafru på heltid. Städa och sortera, laga mat och frysa in, pyssla i trädgården och ha mer tid för utflykter med barnen. Och jag skulle lätt kunna träna några timmar varje dag; jag tänker cykling, yoga, löpning mm. Och jag skulle så gärna vilja ha mer tid till att sy, måla, snickra, odla. Och jag älskar att få plugga och lära mig nya saker. Och....ja, faktiskt en massa mer. Vad gör man? Man får bli bra på att nej. Och ja. Prioritera, helt enkelt; välja. Som min kloka mentor säger, -"Det finns bara två saker du måste. Du måste välja och måste slutligen dö."

Vad vill du? Mer av? Mindre av?

Dagen har fyllts en hel del av pt-klienter idag. Det har tränats några riktigt bra pass; det har svettats och det har delats ut skräddarsydda program. Även samtalats har det gjorts. Och naprapati; en nålar har blivit satta. Effektivt som tusan är det; dry needling; en typ av akupunktur, även kallad medicinsk akupunktur som vi använder framgångsrikt sedan drygt tio år. Jag är glad över att få fylla på kunskapsbanken för att allt mer kunna fungera som holistisk friskvårdare. Kroppen, kosten, aktiviteten och träningen, nerv-muskelfunktionen, ledfunktionen, sinnet och själen; allt samverkar i vår fantastiska och enastående varelse.

Efter en dag med full fart är det så himla mysigt att hämta barnen och dra hem till mormor (mamma) som väntar med ett helt bord uppdukat med grädde, sylt, pannkakor, knäckebröd, ost, mjölk och frukt. Och tända ljus. Jag säger det igen - att de bara orkar, föräldrarna mina. Jag vet att Mamma också haft en proppfull dag.


Så här magisk såg världen ut i morse. Som om alla löv hade disco-kläder på sig; glittriga och gnistriga. 


Hemma hos Mamma. Klart jag äter både gluten, socker och grädde. På en måndag. Mmmmm va gott!


Såg på instagram att bilderna från helgen processas. DEN DÄR bilden på skärmen, oj vad jag vill ha den. Nu. Jag och E i höstsolen <3