söndag 20 oktober 2013

Inte jättebra

Jag sprang igår. En knapp mil. Jag var bara såååå träningssugen. Vissa människor beklagar sig över att det är så svårt att hitta träningslust och motivation. Jag skulle vilja säga tvärtom; jag har oändligt svårt att avstå från att träna en dag. Det är FÖR KUL för att låta bli. Endorfin-junkie, kanhända?

Avstå är vad jag kanske borde ha gjort, då jag var krasslig i Fredags. Idag är öroninflammationen ett faktum, det gör ONT! Men; solen skiner och det är en underbar dag, så det gör inte så mycket just. Förutom att krafterna till en MTB-tur får sparas till en annan dag.

Idag fick jag ändå nöjet att instruera cirkelpuls på form kl 12. Eftersom gruppen var rätt liten, blev det som en PT-grupp och det fanns gott om utrymme för personlig feedback och pepping. IMPONERAD är jag - jisses vad bra de kämpande på. Så gör man sig en bra Söndag!

Sen tog jag svängen förbi elljusspåret för att spana in Cykelklubbens MTB-tävling. Det såg kallt ut. Och lerigt. Men fint. Tre timmar runt, runt, runt på en kort bana är psykiskt tufft, tycker jag i alla fall. Starkt jobbat av alla deltagare.

Alldeles galet cykelsugen men matt och trött i systemet, tog jag ändå en liiiiten tur genom skogen. Det är magiskt, jag hittar liksom inte rätt ord för att beskriva hur makalöst fint, vackert, trollskt och mirakulöst det är i skogen. Nu. Och annars. Men just nu, allt det gula, alla löv som singlar ner i sakta mak mot marken. Det är sååå fint.

Nu är filten på och tjocksockorna med. Kaffet är kokat och jag får väl kurera mig...


Aliens?


Trollskogens mystiska mossa


Mönster


Precious


Som en sal


Stanna en stund


Mera lera


På en bädd av mossa och löv


Grönt Gult


Magic


Bäddat för vinter


Ådror av liv i alla dessa löv


Jag har fått långt hår; när hände det? 


form - exceptional lifestyle for optimal holistic health