lördag 7 september 2013

Utan text

En händelserik vecka har det varit och jag har inte haft lust att skriva. Kanske just därför - det har varit mycket av allt och balansen har varit i fokus; hur man håller sig lugn och stänger ner; frikopplar jobb från fritid när hela världen runt om drar på i 180.

I alla fall; jag skrev om sommaren som tog farväl, och menade då mest att sommarmånaderna per definition var till ända. Det struntade emellertid sommaren i - eller hur? Det är varmare nu än i midsomras. Vilken makalös start på September.

Min utmaning för mig själv sedan ett tag tillbaka, är annars att gilla ALLA årstider, ALLA månader och ALLA väder. Annars blir det goda livet så kort och villkorat, eller hur? Om jag bara kan må bra och glädja mig åt soliga och varma dagar. Ljusa och regnfria tider. Därför kommer jag också att välkomna regn och rusk, röda löv och plaskiga gator, snålblåst och mörka kvällar.

Idag var vi i skogen en liten stund och kikade efter svamp. Och HITTADE svamp! Och lingon och blåbär. Sen sprang jag hem; en sträcka på 12 km. Det var bara skönt. Bara njutning. Och hur länge sedan är det som löpningen var njutbar? Så vad har hänt? Jo, den här terminen inledde jag med att få tankarna och känslorna i trim för löpning. Ingen särsklid teknik, ingen runkeeper, inga tider att passa och mest av allt - inga tankar om hur dålig jag är, hur sakta det går, mm, mm. Och tänk - det går så bra!