söndag 8 september 2013

Det var riktigt kul

Igår var en vanlig och ovanlig söndag. Det vanliga var att Oliven tränade ett tretimmars-pass i C-hallen i fyrishov. Jag brukar skjutsa henne och passa på att simma under tiden. Det gick inte igår, då det var simtävlingar i bassängen. Istället hade jag med mig min kompis Elias, och vi bowlade, solade på gräsmattan, lunchade och hoppade i skumgummigroparna.

Det ovanliga var att det sen var dags för tre timmar TILL i C-hallen. För mig! Jag provtränade tillsammans med en vuxengrupp igår. Innan var jag lite osäker på vad träningen skulle innebära dock. Skulle det vara väldigt vuxenanpassat typ nästan friskis? Eller? Skulle det bara vara ex gymnaster?

Jag hade inte behövt oroa mig - det blev allt jag önskat och mycket mer. Första timmen var uppvärmning på ett sätt som jag inte tränat på länge. Fokus på handleder, fotleder och höfter; klättra upp i rep, dips i pik, handstående på en arm, mm. Svettigt!

Andra timmen, var handvolter, frivolter, handstående, trampolin, trampett mm. Helt galet. Bara så där! Oerhört kul och peppande - en orsak att verkligen vilja träna upp de svagare länkarna; handleder, fotleder, explosiv bålstyrka och inte minst - armstyrkan.

Sista tiden var fysträning med fokus på bål och även rörlighet.

Efter mina tre första timmar i C-hallen vill jag verkligen mer! Det tråkiga är att det väl är i stort sett omöjligt. Sex timmar i veckan; åtta inkl resa. Hur fixar man in det i ett redan fullspäckat schema som dubbelarbetande trebarnsmor, företagsledare och student? Som jag ser det, så skulle det här GE mig energi, mer än det skulle ta. Men tiden måste väl ändå finnas där? Grubbel-trubbel. Men ååååå vad kul det vore...