lördag 20 juni 2015

The art of packning


There really is a subtle art to packing, therapeutic almost, like sorting your life out. 

Jag tycker jag hat blivit rätt bra på att packa. Faktiskt! Med åren har jag provat det mesta och därmed dragit vissa slutsatser. Jag tänkte dela med mig av mina personliga slutsatser i huvuddrag här: 

Jag avskyr att packa för snålt. Att upptäcka på resan att man saknar något. Att behöva gå klädd i något man inte trivs med. Eller behöva ha samma kläder fler dagar än man egentligen vill. Huvva! 

Det säger sig själv att man inte heller kan eller vill packa för mycket. Det ska nämligen vara lätt, enkelt och stiligt att ta med sig sin packning. Helst. En resväska och ett bra handbagage får räcka. 

Att tänka "jag köper det på vägen" är faktiskt inget bra. Det kan tilltala de mer ostrukturerade och whatever-aktiga generna i mig, men det är ändå inte kul att upptäcka det är jättesvårt att få tag på just den saken man behöver och sedan behöva lägga timmar på att söka för att tillslut köpa nåt man egentligen inte vill ha. Nu för tiden fixar jag allt innan jag åker. Eventuella köp på resan är bara bonus. 

Packningen bör funka för alla de tillfällen du kommer befinna dig i under resan; allt från träningspassen, frukosten, finmiddagen och allt där emellan. Safe:a med att packa både för kallare och varmare än du tänkt. 

Vad gäller prylar så packar jag ett minimum; kamera, dator, telefon, pennor, böcker att läsa och skriva i. Bra att alltid ta med är en superenkel ryggsäck typ de från Nike, för många timmar av upptäckande av nya platser. 




Denna väl genomtänkta röra ska funka för både svensk sommar och medelhavstemperaturer. Vi får väl se. Det verkar fattas en stranklänning / långskjorta / tunika.