söndag 21 juni 2015

Etapp ett; Knifetown till Karlskrona


Så här ungefär såg denna dagen ut. Stilla men ändå i rörelse. På väg. Genom magiska sommarsverige. Genom hav av lupiner. 

Idag var en ren resdag; en dag att mest förflytta sig på punkt a till punkt b. Inga stora stopp eller upplevelser. Åka, åka, åka på med korta stopp för att äta. 

Pappa hade varit stolt om han hade varit varit med då vi investerat i triangiakök som vi använde till både lunch och middag. Sjukt bra ekonomi i det plus att man som petig matnörd får som man vill. Oliven är en fena på detta och Niki har tagit med en massa bra mat. Totalt tio kr per barn har vi spenderat idag - varsin glass. 

Mamma hade också varit stolt då jag använde alla insparade matpengar på ett par snygga skor, inköpta efter endast tio mils semester.

En del av mig är en riktig hemmafis, uppenbarligen. Vill bara vara hemma och göra i stort sett ingenting. Länge. Tills jag blir klar med det. Ändå vet jag att en annan del av mig har riktigt luffarblod i ådrorna och älskar äventyr, nya platser att vakna på, nya intryck, nya upplevelser.  

Och det känns lite knasigt att åka ifrån årets vackraste tid, nu när den äntligen är här. Men kanske är det årets vackraste tid på fler ställen än hemma?