lördag 4 januari 2014

Årskrönika kvartal 1

Här kommer en recap över 2013. Det är fantastiskt bra att titta på foton och påminna sig om vad som varit, tycker jag. Det hjälper i alla fall mig komma ihåg att vara tacksam föra allt magiskt som livet rymmer. 2013 - vilket år! Så fullt med roliga, friska, galna härliga och alldeles underbara saker. Jobbiga bitar med, så klart - det hör livet till. 

Januari


Nyår firades i Idre fjäll för vår del. Vackert som tusan och alldeles underbart. 


Kallt och underbart. Lycklig jag. 
Bara tummar upp för nyårsveckan i Idre. 



På form genomförde vi en utbildningsdag för all personal i hjärt-lungräddning och akut omhändertagande av skador. Viktigt! Tusen tack till Pia och Monika. 


I samarbete med byggföretaget Rendo tog vi fram en hel uppsättning snygga formtröjor. 


Hemma hos oss såg övervåningen ut så här. Vi bodde på nedre planets två rum och kök och jag undrade varför vi överhuvudtaget har ett plan till? Barnen var överlyckliga över att dela rum hela familjen. Enklare att städa blev det också. Extremt trevlig snickare från Håkan Eriksson bygg, det bästa byggföretag vi nånsin kommit i kontakt med, var hemma hos oss hela tiden. Väldigt trevligt. Kan man adoptera en medelålders snickare tro? 


I slutet av månaden åkte Niki och jag ner till STAC i Ronneby för att genomgå Sveriges främsta utbildning i korrektiv funktionell träning. Väldigt givande och bra. 


Diplomerad.


Jag höll en målsättningsworkshop på form. Spännande! Vad hände med era mål?


På sjön såg det ut så här i Januari 2013. Underbart. 


Januari var även månaden då jag påbörjade min utbildning i KBT. Här med lärare Poul Perris även känd från "Par i terapi" på svt. Början av en mycket spännande och lärorik tid. 


Februari


Första helgen i februari var vi på NIKE BLAST i globen. MAKALÖST event. 
Hela denna enorma sfär fylld med det bästa världen har att erbjuda i träningsväg just nu. Handplockade instruktörer och ledare influgna från hela vida världen. Peppande!


Hemma började det se ut så här. 


Och så här. 


Det blev mycket bläddrande i tapetkataloger. Vilken ångest att behöva välja när det finns så mycket fint...


En trevlig fredag var jag på Rotary-lunch och berättade om yoga. På köpet bidrog jag även till tjugo polio-vaccinationer. 


Hemma-yoga med sonen. Finaste fina. 


Alla hjärtans dag med söta gester hemma...


...och på form. 


Och självklart bakades det semlor - för det är så gott och fint. 
Jag älskar att baka. 


Till sportlovet drog vi till fjälls igen. 


Vi hade en helt drömlik vecka. Strålande sol, vackra snöfall, ljust och vackert. 


Varm choklad med marshmallows och vispgrädde...


Och plötsligt stod Pappa i backen. Vilken överraskning - så kul. 

Mars


Mars månad kom och solen med den. 


Jag välkomnade visst solens strålar med shades. 


Sen var det dags för mig att fylla år. 


Jag firade med träningsfest på form. Huuur kul som helst. En hel bunt träningskompisar gjorde mig sällskap nere på form. 



Jobbigt också. 


Kalas! Niki hade fixat mat och han är helt enkelt bäst! 


Present från form-gänget. Huuuur kul som helst!


Present från Mr Guru


Massor av fina presenter. 


Present från mannen som han i sin tur beställt av FANTASTISKA  ByMile. Love it!


Årets första MTB-tur. I strålande sol. 


Thomas fann tid att dansa med oss. Mello-dance. Superkul!


Mamma och Pappa kom hem från sin resa till Jordanien...


...med en föryngringskur lagom till födelsedagen. 


Jag debuterade som krönikör i Sabis personaltidning. 


Hemma såg det ut så här.


Och på barnen rum så här. 


Äntligen snöfria löprundor. 


Och äntligen - hopp om liv!
Miraklulöst. 


Vi detoxade en vecka. Uppfriskande. 


Thomas och form var i tidningen. 


Vi gjorde detoxvänligt bullit-kaffe...


...bambu-kaffe och cocosfett. 


Mars avrundades med storslaget Spin of Hope. Fullbokat! Så underbart med så många, svettiga välgörare samlade på ett och samma ställe. 


Hängiven.


Formtjejer som hoppas på en bättre framtid.