måndag 4 augusti 2014

Fixa till och boa in sig

Wohaaa, idag är det VARMT! Svårt att sova i natt med. Dels för att det var klibbigt, svettigt och ap-varmt, dels för att äldsta dottern blivit matförgiftad och kaskadkräktes hela natten igenom. Stackars henne. 

Vi har fått lite fart på att fixa till här på landet nu. Torpet har varit i vår ägo i ca femton år nu och hur knäppt det än låter så har vi inte haft tid (tagit oss tid) att fixa så mycket där. Men nu känns det som om jag bestämt mig - det ska bli ett mysigt ställe att komma till oavsett årstid. Just nu bygger hela tillvaron på att det är sommar och väldigt vackert väder. 

Det är en hel del att göra men det är kul. Jag känner mig inspirerad av de fina små stugor och boenden vi besökt i sommar. Jag har färger och allt klart för mig, jag kan verkligen måla upp i detalj hur jag vill att det ska bli. Nu fattas bara .... tålamod! 

Idag fick vi tummen ur och begav oss till Ikea och köpte våningssäng, madrasser, täcken och kuddar. Så slipper våra barn ligga på en madrass på golvet och kaskadkräkas.


Den här färgskalan tilltalar mig gällande vårt torp; svart, vitt, grått med inslag av träfärger.