onsdag 20 augusti 2014

Dagens träning

Ja semestern är slut och arbetet griper tag i en med full kraft. Det känns roligt och positivt att få vara tillbaka på form. Jag har blivit mycket väl medveten om att träningen till vardags inte är nåt som bara blir, inte ens för mig som jobbar på ett träningscenter med hälsa och friskvård. Träningen måste planeras in, annars blir det inte av. För mig är träning lina viktigt som sömn, mat och vatten. Jag mår inte bra utan träning! Därför ska jag nu planera in kommande månads träningspass och göra en makroplan för årets träning.

Idag tränade jag ett skönt, krävande och givande crossfitpass. Jag tänkte utmana Dig att prova detsamma. Så varsågod, lite träningsinspiration! 

Valfri, lätt uppvärmning i ca 5 minuter. 
1km löp på band eller ute 
Fem varv av följande;
5 chins (med eller utan assist/support) +
5 pushups (armhävningar)

Fem varv av följande;
5 hängande toe to bar (eller knä till bröst) +
5 boxjump

1 km löp 

21-15-9 trusters med stång 
varvat med 
21-15-9 raka marklyft med stång

1 km löp 
25 turkish getups 2,5 kg i hö hand
25 sittande twist 5 kg
25 turkish getups 2,5 kg i vänster hand
25 sittande twist 5 kg