tisdag 31 december 2013

Tack för det som varit - varmt välkommen in, allt det nya.

Året drar mot sitt slut och det betyder just ingenting mer än att vi byter kalenderår från 13 till 14. Ändå får man lust att reflektera kring nyår, över det som varit och över det som komma skall. Det märks inte minst på sociala medier idag, som svämmar över av summeringar, hälsningar och önskningar. Man får en chans att fundera över vad man önskar utav framtiden. Kanske samla sig och ta vissa beslut för om att förändra och förbättra livet framöver.

Vad var 2013 för dig? Lärde du dig något? Släppte du taget om något? Tog du några viktiga beslut? Slutade du med något?

För mig urskiljer sig 2013 som året då jag hittade ett riktigt fint gäng att dela min passion med; att träna och tävla, tex cykling. Jag är otroligt glad och tacksam över att ha ett så stort gäng människor i min närhet som också gillar att sticka ut i skog i mark på galna upptåg.

2013 var även året då jag hoppade på min utbildning till KBT-terapeut. Det känns som att ha fått tillgång till en kod-nyckel. Jag har lärt mig så mycket om hur vår kloka hjärna och vår kropp fungerar; jag har fått tillgång till den pusselbit jag så länge saknat i mitt arbete som manuell terapeut, Personlig tränare och coach samt kostrådgivare. Inte minst har jag lärt mig massor om mig själv, vilket är tacksamt.

Nu tar ett nytt år vid och enligt astrologerna ska detta vara året då vi behöver släppa taget om det som varit och acceptera / adaptera till det nya. Den nya tidens era inleddes ju förra året vid jul och nyår; en tid präglad av mer värme och lätthet. Spännande, tycker jag. Vad det nu innebär för var och en.

Utan att låta pretentiös, så önskar jag inför 2014 att få se och vara tacksam för det jag har, i motsats till att ha fokus på det som fattas eller är fel. Att hålla fokus på och uppmärksamma det jag vill ska växa; det bra och det viktiga; familjen, vännerna, relationerna, naturen och allt det anda fina.  Jag önskar många fina utflykter på cykel och gärna på annat vis med; mycket sport, träning och idrott. Många fester och träffar, gärna helt oplanerade och spontana. Jag hoppas tex att vi på form ses och gör mycket kul tillsammans; de som jobbar där och alla medlemmarna. Jag hoppas på mycket natur; utflykter och upplevelser ute i skog och mark - det är viktigt för mig. Jag hoppas få fortsätta lära mig saker och komma till vidare insikt inom mitt yrke och privat. Jag önskar och hoppas finnas där för dem som vill och behöver det.

Ungefär så.

Jag vill härmed skicka en BAMSESTOR nyårskram till alla er som jag känner här i livet, som jag delar fina stunder med; stora som små. Tack.

Varmt välkommen nu; snart, år 2014.