söndag 22 december 2013

Hjulefrid

Idag fick jag fira fjärde advent på allra bästa sätt, det här blev nog min julafton. Hjulafton. Mia och Christine och jag drog ut på en MTB-runda som heter duga. En mystur med adventsfika skulle det bli, men växte till en hel dags äventyr. Fint att vi firade in den första dagen som är lite längre och ljusare igen, sedan vintersolståndet, med bla ett juldopp i Ekoln och allmän närkontakt med naturen, växterna och ljuset. Betydelsefullt att få cykla i gott sällskap med andra som också tycker att det här är ett fint sätt att fira advent. Alla kommer kanske inte på samma idé, men jag är GLAD över att få dela upplevelsen på fina cyklister och människor.


Det är vackert i skogen så här års med. 


Halkigt, men fint. 


Mia susar fram. 


Christine. Undrar om det blir en MTB i julklapp? Hoppas!




Adventsfika i Lunsentorpet. 


Mappa ut resten av resan. 



Väldigt fint!



Ekoln. Hur kan man stå emot? Jag kan inte.
Måste! Bada! 


Tjejerna hakade på, trots att det fattades både handdukar och badkläder. 
Spritt språngandes nakna rusade vi ut i det kalla och doppade oss. 


Julbadat och klart. 


Och när vi kom hem var det mörkt ute med ljust och inbjudande i forms spinningsal. 
Tusen tack, vi gör´t igen.