söndag 15 december 2013

Inspirerad / transpirerad

Vi är ett grymt gäng på forms personalfront just nu. Jag kan inte minnas att stämningen var på sådan topp nånsin tidigare, och det vill inte säga lite. I höst har vi satt upp och delat våra individuella mål med varandra.

Det är viktigt; avgörande att få brinna för sin sak. Vår träningsglädje och inspiration ska smitta av sig till alla forms medlemmar så det är viktigt att hålla gnistan vid liv.

I alla fall finner jag personlig, enorm inspiration i medarbetarnas mål och deras strävan i att nå dem. I dag har jag tränat på att kunna genomföra Christoffers utmaning med 10 bänkpress egen kroppsvikt, 10 chins, 30 dips, 1000m rodd och 5km löp; allt i en följd på kortast möjliga tid. Jag är inte alls där än men utmaningen får mig att steppa flera steg upp på träningstrappan.


Bjussar på ett fint träningspass; det jag körde igenom igår:
Uppvärmning efter tycke och smak.

Axeldrag till hakan m stång 9 st
Trusters 9 st
Biceps m stång 9 st
Vipr shuffles 10 st
Rodd trx 9 st
Utfall med sandsäck 10 steg framåt / 10 steg bakåt
Höga utfall från pall 9 hö / 9 vä
Armhäv + inrull i planka på boll 9 st
Ryggplanka med inrull på boll 9 st
100 hopprepshopp

Allt på tid! 
Tre varv. 
Vila emellan. 
Enjoy!