måndag 12 augusti 2013

Vad fint att det blev Ni. Och Jag. Så det blev Vi. Allihopa.

För en dryg vecka sedan samlades hela
den närmaste släkten i Gränna; närmare
bestäm Gyllene Uttern, för att fira att
Mamma och Pappa varit gifta i 40 år. 
40!
År!

Så fint det är att de valt varandra.
Igen och igen och igen.
Blivit livskamrater och bästa vänner. 
Också. 

Helgen i Gränna, och Vadstena, blev magisk, där 
alla fick känna sig som kungligheter 
för en stund. Jag vill dela med mig av lite bilder
från sjön jag älskar och platsen och människorna 
detsamma. 


40 år sedan. Fina. 


På skoj men ändå. Armband dagen till ära. 


Blåsrör. Femkamp. 


Kasta boll. Och kasta vattenballonger. 


Ägg-på-sked-stafett. 


Bad i vattenfall.


Bad i magiska vättern; så klart, friskt och fint. 


Bubbel-skål vid vätterns strand. 




Återförening i kapellet. 


En sån tur att det blev Ni. Och Jag. Så det blev Vi. Allihop.



Syskon. Mellan, minst och störst. 


Meny; samma som för 40 år sedan; 
Toast skagen, Filé mignon black & white, vaniljglass med hjortron. 



Kajsa-Stina



Efterfest.


Frukost vid Vätterns strand. 
Sedan vidare i livet; i sommaren; till Vadstena och en fin, fin dag
med de som betyder en hel del; släkten och familjen <3