lördag 31 augusti 2013

Jag har inte tiiiiid

Det tenderar att bli "lite mycket" så här i början av en termin. 
Denna termin har jag jobbat mycket med att respektera 
arbetstider. Varenda människa KAN jobba dygnet runt, 
veckan om nu för tiden, och jag tror inte att det är bra. 
Därför har jag en tanke om att INTE jobba hemma 
och inte heller på kvällar och helger. 
Bara komma hem och vara hemma; 
med barnen och så. 

Detta har gjort att jag halkat efter med jobb och studier. 
Intressant, eller hur? Lätt att tänka att man måste jobba
mer när tiden inte räcker till (kvällar / helger)
istället för att acceptera att det faktiskt är för mycket
jobb för den man har avsatt. JAG tror att många
skulle må bra av att lämna jobbet på jobbet, 
stänga ner dator och telefon hemma
och faktiskt prova att bara vara. 

I alla fall; med en känsla av "Jag har inte tiiiiid", 
åkte jag och Elias ut till landet denna helg för att 
fira Mammas födelsedag. Något magiskt händer när man
kommer ut dit. Saker som "måste & borde" försvinner och man 
finner sig istället bara vara. Jag har nu, nästan, glömt var det 
var som var så viktigt att få gjort hemma. Istället har vi
fiskat, nakenbadat, haft strandhugg på en ö och 
haft middag på bryggan. Fint som snus!


Hämtade min fina son lite tidigare denna fredag. 
Blev senare upphämtad av G för biltur ut till landet. 


En kniv / dolk / svärd med läääskig gubbe på - 
preciiiiis vad Mamma alltid öbskat sig av Pappa, 
hahaha.... 
Mamma fick blommor och choklad av Elias, 
för det hade han full koll på att hon ville ha. 
Å lite andra fina saker. 


Martin var hemma i Sverige för en gångs skull. Han reser annars
världen runt och tävlar dirt, men nu när han är helt disabled 
med dubbelt benbrott, är han alltså ledig och hemma. 


Morfar och kidsen i "Skorpan". 


Sommarens sista middag på ytterbryggan?



Det blev skaldjurskalas och senare tårtkalas. 
Den som hade ett avbrutet ben fick utstå
hårda tråkningar. Att vara världsstjärna
och kändis biter inte på släkten. 








Vi avslutade med att skicka upp lyktor som sakta seglade
bort över en mörknande sensommarhimmel. Även denna tid
på året är magisk, tycker jag.