onsdag 7 augusti 2013

INSPIRERAD

I måndags besökte jag form för första gången
på länge. Det var med en stark känsla av inspiration och
glädje som jag, efter ett jättebra yogapass, lämnade stället.

Klart jag säger så om mitt eget ställe, kanske ni tänker.
Men det är ju faktiskt inte helt självklart att känna så
inför sin arbetsplats efter semestern.

Jag tänker att form består av så mycket mer än fyra väggar
som inrymmer diverse fina träningsredskap. form rymmer
allt det som medlemmarna tar med sig dit, och jag tror att
det är den glädjen och gemenskapen som smittar mig
när jag kommer dit.

På form finns alltid en eller flera glada, svettiga träningskompisar
som liksom delar upplevelsen med mig och många andra.
På form finns ett sammanhang; det är ett socialt trivsamt ställe.
Och det, mina vänner, är det Ni som skapar.

Jag ser fram emot att under hösten, regelbundet, komma
ner till form och fylla på med det ena och det andra.

  • Definitivt yogaträning för själslig avkoppling och kroppslig mjukhet.
  • Cirkelpass och liknande, för att förflytta min mjölksyratröskel och bli "snabb-stark". 
  • Spinning för att det är den bästa, bästa urblåsningen av systemet. Som att duscha inifrån och ut; kroppsligt och själsligt. 
  • Och så för att fylla på med det där extra; ett kort pratstund med någon mellan passen; lite hängi soffan eller bara en utsikt över en lokal full av träningsglädje, från min stretchplats i hörnet.


Vi ses :)