söndag 6 juli 2014

Lördagsutflykt med fridyk och klippdyk


Dagen började med lite arbete på terasserna med att hacka, gräva ur och rensa jord åt farfar. 

Efter det drog vi iväg på lördagsutflykt. Efter många år här på ön har jag äntligen lätt mig hitta fler vägar till nya ställen och Siran är min nya favoritplats. 

Jag älskar havet. Framförallt när det är blått, turkost och kristallklart. Det stora blå. Jag älskar också mina barn. Så klart! Där blir det maxat med kärlek av att få se barnen hoppa och dyka i det blå; fridyka ner till botten och plocka upp snäckskal, fånga krabbor och klättra upp på klippor och kasta sig ut. Bilder av dem fria i vattnet med sina simfötter och cyklop etsar sig fast i mitt inre som något av det allra finaste av allt. 

Vi badade och dök, åt lunch-picknick, badade ännu mer, barnen fick sitt lördagsgodis, vi läste lite saga och badade än mer. Helt, helt sagolikt. 

När vi kom hem till vår vik, ville barnen bada lite mer :)