söndag 30 juni 2013

Sommar & morgon

Nä det blev inte många timmars sömn i natt.
Märkligt - jag brukar sova som en liten gris.
Pigg var jag, istället. Och ljust är det. Och sommar.
Det var inte så att jag inte kunde sova.
Jag bara sov inte. Tittade på bra saker istället.

Det är magiskt, faktiskt. Man borde inte sova,
alls. Man borde vara uppe och hela
nätterna när det är så här. Några veckor till,
sen går det, som alla vet men ingen vill tala om,
mot mörkare tider igen.

Det är sommar och det är morgon, och fast jag
somnade vid tre, var jag uppe vid sju, före alla
andra här hemma; mannen, barnen och barnets kompis.

Det är en märklig sommar det här - jag brukar
längta efter sommar och semester; att få åka bort.
Nu vill jag bara vara hemma. Har inte ens nån
lust att ta semster! Jag VILL jobba. Det är en
otroligt skön kombo just nu; jobba lite, cykla, yoga
och få vara hemma. Fixa och ordna, komma ikapp.
Lyssna på böcker och sommarprat. Titta på komedi.

Med fyra timmars sömn i kroppen ska jag strax
ut på cykling med gänget. Igen! Vi var ute igår -
kanske därför jag blev så överfylld av energi?
Ska försöka peta i lite frukost - det är annars inte
riktigt min styrka.

Ljuvliga sommar - vad ska det bli av dig i år?