onsdag 12 juni 2013

ÄR det skämmigt att läsa bloggar?

- "Alltså, jag läser INTE bloggar. Jag är
inte en sån som läser bloggar. Bara din. Bara ibland."

Ovanstående är ett väldigt vanligt exempel
på vad folk säger när de vill kommentera
något jag skrivit. Det gör mig förvånad.
ÄR det skämmigt att läsa bloggar?
I så fall; varför? Det ÄR ju ingen hemlig dagbok
precis, i så fall hade den som skriver inte valt
att publicera den på nätet. Är det där skon klämmer,
eller anses det vara "dålig litteratur"?

Jag läser bloggar. Ibland mer, ibland mindre.

Jag läser bloggar som innehåller sånt
som jag blir glad av; inspirerad av.
Det kan tex vara fina bilder, bra texter
intressanta åikter eller bara en allmänt skön känsla.
Ibland kan en blogg passa in i ens liv;
i ett kapitel av ens liv. Sen går man vidare till nästa
kapitel och tappar intresset för en blogg.

En blogg är väl nu, vad en dagstidning eller
veckotidning var förr.