lördag 29 juni 2013

Ingentinget

Jag fortsätter min semester med att göra ingenting. 
Aaaaabolut inget vettigt alls. Förvånad över hur bra
det känns...?! I dag har jag tex sovit till nio, sen suttit 
i hängmattan och funderat över hur bra jag har det, 
druckit kaffe och klappat på mina barn som jag älskar. 
Hängt lite på fejjan och klappat lite på växterna i landet. 
Plockat in mynta till morgonen smoothie. Inspirerat maken
till att baka ett helt mjölfritt, supernyttigt, mjölfritt, 
proteinrikt bröd. 

Recept till detta kommer här;

8-10 st 


1/2 kg morötter
2 dl mandel
2 dl solrosfrön
2 dl pumpakärnor
1 dl linfrön
4 ägg

Sätt ugnen på 175°. Skala och riv morötterna. 
Mixa nötter och frön till ett mjöl. Blanda med morötterna. 
Vispa upp äggen och rör ner i smeten. Forma lagom stora
bullar, lägg på en plåt och strö över lite frön. 
Grädda i ugnen i ca 60 minuter. 

HELT mjölfria med massor av bra näring och pra med proteiner. 

Igår kväll grillade vi mashmallows och drog till särsta för ett sent 
kvällsdopp. Inga tider att passa, inga viktiga rutiner att följa. 
Bara-vara-sommar-lov.