onsdag 26 juni 2013

Önskas

Nu är sommaren verkligen här. 
Semestertider. För mig; för oss
stundar oxå ledighet. Strax. Efter en lång 
och händelserik termin med både 
form och min utbildning, är det dags
för lite lång-ledigt. 

Just nu "sommar-jobbar" jag
och trivs som tusan med det. Jag gillar att 
jobba på tider som inte många andra jobbar; 
ledighet, helgdagar och så. Det är trevligt; 
relaxat.  

Vi hade en plan för sommaren... 
Ner till Halmstad på triatlontävling, 
vidare med färjan till släkten i Danmark 
och nöjesparker där. Sedan med bil ner mot 
Tyskland, Österrike, Italien och Kroatien. 
Värsta upplevelsesemestern. På resa från 
dag ett till dag trettioett. Precis sånt jag älskar. 
På vift. På fri fot. Utan planer, tider att passa
eller bokade platser. 

Men.... 
det här är vad jag längtar efter och vill just nu;
Vara!
Bara vara. Hemma. Komma i kapp. 
Hinna sånt som vardagen inte tillåter. 
Städa lådor och pyssla i trädgården. 
Koka saft och baka kakor. 
Lyssna på radio och läsa böcker. 
Lyssna på musik och titta på filmer
och tv-serier. Laga nya recept. 
Cykla. Yoga. Cykla mer. Yoga mer. 
Arkivera. Skriva. Fota. Städ förråd. 
Det är vad jag önskar. Just nu. 

Resten av familjen har så klart också fått 
önska. Många viljor...;
Italien, Kroatien, Åland, spela minigolf,
gå på Legoland, 
gå på Leksands sommarland, Berkingebadet, 
fyrishov, bada på Särsta, plocka smultron, 
grilla mashmallows, gå på loppis och 
vara på Skara sommarland. 

Niki vill ligga i solen och läsa böcker :)

Undrar just vad det blir av denna sommar?
Nåt bra tror jag, om man lyssnar på magkänslan.