fredag 28 juni 2013

Lazy day

Inleder med en klassiker; första rediga förkylningen på 
länge, perfekt tajmad till första dagen på semestern. 
Eller, det är ju inte helt sant, för idag hade
jag en hel dag planerad till att bara jobba 
med administation, hemifrån. Nu blev det icke så. 
Istället blev det....inte mycket alls. Jag har tittat på
Betnér på Netflix; alla hans tre bandade shower. 
Sjukt kul att sitta och skratta högt för sig själv :)

Igår var det magi i cykelaffären. Jag skulle bara in
och titta; hade VERKLIGEN inte tänkt köpa nåt då; där. 
Så jag tittade runt lite; pratade med försäljaren, provade att
cykla på en snygg, matt-svart scott. Sen såg jag en till cykel och 
undrade om jag kunde prova den. Då hände det - det sade
"klick" som det gör ibland när man blir kär. Och, ja, vad gör
man? Man tar hem den på en gång, så klart. Så nu är den
hemma! Och den är grym, grym, grym. TROTS min 
man-cold, som inte är att leka med, har jag varit ute i skogen
och kört, bara lite grand, och den är något heeeelt annat. 



Om man ligger i hängmattan och kikar upp.....


Brilianta Betnér - om man vill skratta. 

Nä, nu vore det gött att bli frisk - så jag får cykla. 
Fast, det är liiite skönt att ha en orsak att slappa.