måndag 5 januari 2015

Nytt år för farao!

Tidigare år har nyår varit lite blandade. Ibland helt galet bra, ibland supertråkiga och ibland lite inbetween. För att lösa hela problemet med nyårsångest och uppsnurrad förväntan, drar vi numera till fjälls. Där BLIR det bra - punkt.

Denna fina nyårsafton inleddes med en runda i spåret, runt fjällen. 11 kilometer längd. Å just ja, jag gjorde ett rejält nose-dive; ansiktet först rakt ner i en stor snödriva. Skrev ju så här om det:

"Inleder nyårsafton med en gruvlig faceplant ur längdspåret i en brant, skarp kurva. Full fart ner o en snödriva. Ansiktet först som en vägskrapa i snön. Det får nog stå för det nya årets riktning, för mig i alla fall. Att göra det jag inte riktigt har koll på; sånt med hög risk för att skrota. Utmaning antagen. Så med förhoppning om en ansenlig mängd fall på näsan vill jag önska er alla vänner ett gott nytt 2015. Må ni uppfylla era dharman. Fall framåt får väl ändå räknas som att vara på väg i rätt riktning?"




Så var man här igen då...


Lite senare - här. 



Blott detta räcker för att göra en AWESOME nyårsafton - eller hur? 



Kanelgiffeln & Ragnarök.


Min brorsdotter och jag. 


Silversurfer. Första gången på bräda. Huuuur duktig som helst. 



Snö. Sol. Minusgrader. Vidder. Vem behöver nåt mer?


Gott nytt åååååår!



Sista åket hem. Älskar vyn. 


Väl hemma kom jag på att jag knappt ätit nåt på hela dagen. Blir väl så när man har väldigt kul. I alla fall fanns det gott om plats för helt suveränt fin nyårsmeny a la Niki. 

Hummersoppa med parmesan-sticks
Oxfilé och fläskfilé med ugnsgriljerade brysselkål och rotsaker, sparris, sallad och bea
mjölfri kladdkaka på två vis; vit choklad och saffran samt mörk choklad med lakrits. Till detta en len hallonsorbet och vaniljgrädde. 
Fina viner fick följeslå middagen. 






Niki i nyårsbubblan - med eld och explosives; lycklig och okontaktbar. 






Guldfluga. Minsann. 




Superkul att få besök av familjen Sjölund - Hustad med.



Det mest spännande på hela nyårsafton var fackeltåget vid midnatt, nedför stora västbacken. 


Jag och småtjejerna åkte iväg...


...hämtade ut varsinn fackla...


...eldade på och deltog i ett helt magiskt fackeltåg som slingrade sig nerför berget som en lång svans av eld. Över dalen lyste lyktor och fyrverkerier upp den becksvarta nyårsnatten. Amazing!


Gott nytt år! Tack 2014 för allt - välkommen 2015, vad än du har att bjuda.