söndag 4 januari 2015

B-day

Tänka sig att det är NIO år sedan den där kvällen då först Niki sedan jag insjuknade i ÅRHUNDRADETS värsta vinterkräksjuka; 40° feber och kaskadspyor drog nämligen igång värkarna och bebisen som skulle födas i början av januari fick väldigt brått ut. 

Maja Leontina kom till världen en väldigt snörik midvinternatt. Jag kände på mig på vägen in till BB att det var just en Maja Leontina som skulle komma. Hon sade visst det till mig då. Hon är så fantastisk; så fin och klok, så fundersam och tålmodig; så stark och envis och så makalöst kärleksfull.  Hon är helt, helt enastående. 


Presenter i sängen hade det önskats. 



En riktigt bra plock-frukost var även det önskat. 


Och en heldag i backen - som på beställning. 


Älskar fjällvärlden - allt med fjällvärlden; naturen, vintersporten, snön och vidderna. 


Bra skidor den här vändan - nöjd med dem. 



Jag och fina brorsdotter Nike. 


Och till slut, icke att förglömma, Majas egendesignade tårta. Maränger, maränger, maränger, choklad, grädde och hallon. Bara härligheter med andra ord.