måndag 5 januari 2015

Dagens

Idag är trettondagsafton och första dagen hemma från fjällen. Jag gillar verkligen känslan av att få träna ute så mycket jag vill och i fjällen får jag det. 

Därför kändes det så himla fint att direkt på morgonen sticka ut på en mtb-tur med Mia och Chris. Att cykla i skogen är helt enkelt helt underbart. 





Vi var ute i tre timmar och hann med mysfika i mossan. Kaffe, nötter och bra prat. Stigarna i skogen var bättre än nånsin, torra och frusna. Eller ok, en del blankis här och var gjorde cyklingen extra spännande bitvis. 

Underbar känsla att komma in värma sig och äta efter timmars uteträning i lite bitande kyla. 

Tursamt för oss här i byn att bo nära en liten sjö som nu äntligen är täckt av spegelblank is. Is som hår att lita på - tjock och jämn. Med glädje noterade jag att folk gått man ur huse för att njuta av en tur på isen. Massor av folk, stora och små. Roligt. 


Gillar bäst hockeyrör. 


Oflyt!


Formationer



Oliv

Ja, ungefär så blev det idag. Just ja, sen blev jag mormor till tre nallebjörnar med och fick sy tre små onepiece till dessa....