onsdag 27 november 2013

Uppåtvindar

Det går bra nu! Med livet, kärleken OCH träningen. Jag tänkte fokusera på träningen i det här inlägget. Träning flyter på så himla bra; jag hittar både tid, lust och energi till att träna. I går när jag kom hem från skolan hade solen just lämnat oss här i norr och skymningen spred ett dunkel över världen. Direkt, utan tvekan, klädde jag på mig underställ, termothights, funktionströjor i lager och en bra träningsmössa och stack ut på en löprunda. Jag sprang Boänsvägen ut mot Alsike och tänkte så klart att den skulle vara upplyst. Det var den ju icke! Men det var härligt; fantastiskt att springa i mörkret och inte direkt se så bra, bara känna naturens närhet. Bra musik i lurarna och frisk, klar luft i lungorna. Aaaaahhhhh...

Det slog mig när jag liksom skuttade hem från morgonens spinningpass, att ju mer jag tränar, desto mer energi får jag. Energi som lätt går att använda till att träna mer. Det är roligt. Den uppåtgående spiralen när sig själv, ser ni? Så hur får man snurr på detta? Hur tar man sig ur soffan och ens bak gärna drar sig dit istället för till till närmsta spincykelsadel? Jo, du måste börja. Bara börja! Inse att motståndet kommer vara enormt. Inse att din hjärna kommer föreslå etthundra en kreativa lösningar och orsaker till varför du INTE ska träna. Bara gör det ändå. Du hamnar snart i en uppåtgående energispiral. Som jag, just nu :)