söndag 24 november 2013

HALLÅ!

När en bloggare inte bloggar på flera dagar tänker jag alltid att den personen säkert inte mår så bra? Ja tänker att man ju bloggar med liv och lust och allra mest när man mår som bäst. Blir det inga inga inlägg är man säkert lite nere....?

Jag bloggar in här nu för att berätta att jag mår jättebra. Det händer så mycket nu; bra saker; trevliga saker, nya saker och roliga saker. Helt fantastiskt. Men nån tid över till bloggen blir det inte i såna här intensiva perioder.

Jag slits lite kring vad jag faktiskt ska blogga om också. Är det verkligen kul att läsa om vad jag har för mig från dag till dag? Men, det uppskattar ju jag å andra sida i andra bloggar; foton och vardagsprat. Eller är det mer intressant med mer fakta; informativ text och vetenskapsbaserad fakta? Ja, det är ju upplyftande. Tycker jag. Peppande.

Jaja.

I alla fall; i veckan har jag tentat.
Terminstenta.
Kom på att det var ett tag sedan sist och jisses vad  cool jag blivit med åren. "Det löser sig", liksom . Och det gjorde det! Det gick bra, Och fort. Jag skrev allt jag ville snabbt och enkelt och var klar på en timme och en kvart. SKÖNT att blir av med det.


Tenta med mina vänner i klasser. 

Efter tentan möte jag Niki på lunch på Köttbaren. Myyyysigt! Jag hade LÄNGTAT efter honom; tid med bara honom. Sånt händer inte hela tiden när man har tre barn. Sen, på eftermiddagen och kvällen, fortsatte vår dejt med långfika och häng på stan. Vilken belöning!


Sen hände resten av veckan i en rasande fart. Och när denna fina vecka kom till helg, var det dags att utmana några förutfattade meningar genom att gå på Ladies night. Japp, jag har haft många funderingar kring detta. Vaddå Ladies? Hallå; sexistiskt? Tjena mossigt koncept! Snälla Thomas, som koregraferat hela tjottaballongen, fixade biljetter till oss och förutfattade meningar SKA utmanas. Så vi drog dit; ett gäng tjejer från form.


Ladies night.



De var en bra show. Bra artister; min gamla lekkompis Ante; Andreas Lundstedt, Erik Saade, David Lindgren, Patrik Isaksson och så Tommy från Style, eller Freestyle som de hette då. Mina FÖSRTA idoler. DET var magiskt. Faktiskt! Det var riktigt kul att se och känna igen "Thomas-moves".

I Lördags - åh ljuvliga helg, fick vi äntligen tid till att bara vara. Jag fick tid till en helt makalöst fin löptur i skogen. Det är njutbart att få umgås med naturen i ALLA årstider. Det är för övrigt mitt absoluta mål i år; att uppskatta och ta tillvara alla månader precis som de är och det de kommer med i form av ljus, doft, temperatur och känsla. Efter en löprunda fick jag en stunds styrketräning på form; själv.


Till kvällen var vi bortbjudna och det blev en supermysig kväll med jättegod och massor av prat.

Idag har vi tagit oss i kragen och faktiskt krattat och fixat; ställt undan sommarens saker och i allra sista sekund, varsamt smugit ner lökar i jorden som ännu ej är helt ansatt av tjäle.





En fantastisk vecka i bra tempo med så många positiva möten. Och jag är så tacksam över min utbildning som lär mig så mycket värdefulla saker. Lika mycket om andra som om mig själv. Det är som att ha fått nyckeln en helt ny, hemlig värld.

Och nu, mina vänner, återstår väldigt lite innan December tar vid. Då ser jag i alla fall fram emot julkalendern på TV, att tända adventsljus, att få dricka glögg och gå på adventsmingel, julmusik och julbak.

Men som sagt - en vecka till. OCH ett tretimmars långspin :)