söndag 17 november 2013

Ljus och energi i November

I går Lördag arrangerade form en "ljus- och energidag" för alla medlemmar. Vilken dag det blev! Vi hade det så mysigt och alla fick en chans att verkligen fylla på med nytt och behagligt under dagen; pass och föredrag; behandlingar och rådgivning; mingel och provsmak. VI är supernöjda med dagen och har uppfattat att många känner likadant. Vad roligt!

Själv var jag, som så ofta, i den arrangerande rollen. Jag trivs ju med det. Ändå har jag, precis som alla andra, ett behov av att få fylla på och ta emot. Därför placerade jag mig på Nadias pilatespass. Redan efter några minuter blev jag påmind av hur viktigt det är att regelbundet ge sig själv just påfyllnad. Det var ett underbart pass jag fick ta del av och Nadia själv är helt underbar. Hon är en mycket erfaren instruktör i såväl antal år som förmedlare av fysiskt välmående och hälsa, som i bredd av hur många sorters pass hon kan förmedla. Det märks! På ett ytterst behagligt sätt vaggades jag in i ett viloläge, medierat av Nadias lugna röst, säkra sätt och varma leende samt den sköna musiken. I samspel med kroppen letade vi oss upp till den absoluta maxgränsen, men på ett lugnt sätt. En tanke som slog mig var denna; "Det här är the cure; lösningen för människor med smärta och o-funktion." Fantastiskt. Nu vill jag gå på pilates varje Lördag :) 



Ljus och energi. Naturligtvis använde vi oss av levande ljus i mängder för att lysa upp dagen. 


Det bjöds på extremt nyttiga smakupplevelser i form av smoothies, frukt, nötter och frön samt rawfood-bollar i olika smaker. 


Jacobina hade step. 


Licensierade personlige tränaren Patrik punktmarkerade lyckligt utvalda medlemmar. 


Agnetha lät ljus och svett flöda på sitt spin. 




PT-assistans makes perfect!


Mingel - en stor källa till glädje och energi :)


Föredrag om energi; hur du skapar mer. Upplyftande!


Niki är helt enkelt GALET påläst och kunnig!


Pilates. Urstark.


Själv höll jag i två helt underbara meditationsstunder. IGEN blev jag påmind om meditationens enorma inverkan på mig. Underbart!


Även en workshop / diskussion med livshjulet som tema. Det var roligt, för folk deltog och delade med sig. 


Sen plockade jag upp mina små tjejer och vi åkte in till Uppsala på tjejkväll (medan killarna hade kill-kalas för Elias som fyllt år. Det blev visst en maraton-session i lego-bygge som Elias ju älskar.)



Klarblå skymning och fullmåne över Uppsalaslätten. 



Bowlaget - liiiite snyggare än andra ställen. "Och mycket bättre musik", tyckte tjejerna.





Sen åt vi lyx-pizza, köpte lördagsgodis, shoppade strumpor, trosor och mystofflor. Å sen åkte vi hem till våra killar. Jag; lycklig, påfylld, varm i hjärtat och trött!