måndag 2 februari 2015

Mitt syre


Mera sim - jag vill ha mer! I söndags ville kroppen inte sluta simma ens! 4500 meter blev det och jag hade lätt kunnat fortsätta. 

Hade turen att träna samtidigt som en fd simmarkompis - en av de som var min familj då när det begav sig. Oerhört kul att ses igen och uppdatera sig om vad som hänt under de dryga 20 år vi inte setts.  Och jag undrar allt mer - om man växer upp med 15-20 timmars träning i veckan, är det då en slump? Eller är det så att de som verkligen har ett behov av den typen och mängden ensidig träning som hamnar där? Och i så fall - går det att sluta? Låta bli att träna skiten ur sig några timmar om dagen? Det verkar som om min fd simmarfamilj har väldigt mycket energi att ta sig an livet med nämligen. 

För mig är en dag utan träning som en dag utan näring; utan syre.