söndag 8 februari 2015

Eget space

Jag har fixat ett eget litet space hemma - en plats som är bara min. Känns fånigt skönt, som att få ett eget rum när man är liten. 

Försökte för två år sedan att göra en kontorsplats nere i huset på allmän yta. Ett skrivbord, en hylla ovanför, en dator, en lampa. Det blev strax barnens datorspelplats / pyssla med papper sax och tejp-plats / lägga smutsiga kläder-plats / lämna äppelskrutt-plats / rita på bordet-plats / rota runt i lådorna-plats. 

Lustig livssituation. Vi har blivit många och många blir större. Tar mer plats. Och jag blir det barnsliga barnet i familjen som vill ha eget utrymme och rå mina saker. 

Håller tummarna för att det utrymmet i vårt sovrum blir mitt bara mitt. Blir ett ställe där saker har sin plats i en tillvaro där det mesta annars flyer runt och är extremt svårt att hålla ordning på. 

Annars skaffar jag nog lås.