tisdag 9 december 2014

Gratitude-day

Wow - vilken dag det här blev. Det är ju Anna-dagen idag och jag ÄR bortskämd med uppvaktningar. Så även idag; blommor, kaffe och present på sängen. I alla år har jag fått ett namnsdagssmycke av min Mamma på Anna-dagen. Fint va? Idag fick jag precis vad jag önskat mig, en liten ring från ByMile. Jättefin.


Efter en soft förmiddag med lite lagom jobb, tog jag tåget in till Sthlm. Jag älskar den stan! Vet inte riktigt hur jag ska ge mig själv veckovis behörighet dit nu när utbildningen är över? Får fundera vidare på den saken. Alla ni som behöver en skillad KBT-terapeut / holistisk terapeut med kunskap, erfarenhet, vidd och bredd inom fysisk och psykist hälsovård, vid enstaka tillfällen, hör av er då.

Hann med lite sammanställning och summering på Starbucks med sällskap av en femtioåttakronorskaffe (!) Tur att man bara har namnsdag ibland.



Idag var det emellertid dags för en träff med min mentor inom psykoterapi. Hon är faktiskt helt fantastisk. Hon är ett antal år äldre än jag, med gedigen erfarenhet och kunskap inom området. Hon är klok och smart; streetsmart. Och rolig - man kan skratta ihop med henne. Efter en träff med min metor känner jag mig lite gladare, lite klokare och ... nöjd.



Sen var det direkt dags för träff med gruppen. Min gruppterapi-grupp. De börjar bli som en...en mänsklig rättighet. De är fantastiska tycker jag. Vi är modiga tillsammans och vågar glänta på lås och bommar; gräva djupt och se på verkligheten utan filter. Deras ögon och deras blickar är bland det finaste.

På väg hemåt, stannade jag förbi Flippin burgers - stans BÄSTA burgare. En stund för reflektion och eftertanke - helt i mitt eget sällskap. Jag gillar det sällskapet. 



Som om det inte räckte, blev jag erbjuden biljetter till en julkonsert i morgon. Jag har liksom inte ansträngt mig för att skaffa biljetter till någon julkonsert, men ändå verkligen velat gå på nån. I morgon blir det av. Ska bli så jättemysigt. Min klasskompis för länge sedan spelar cello och Malena sjunger. 

Ja, vissa dagar är mer flow än andra. Idag var en riktigt fin och utvecklande dag. En dag då det är lätt att känna tacksamhet till höger och vänster. Gratitude is the attitude!