torsdag 29 maj 2014

Livet är en räkmacka - not!

Idag stämde vi upp för en långtur med cykelgänget. 10 mil var det sagt, men vi blev lite avskräckta av vinden kraft, och bestämde oss för en tur till Skokloster istället. Räkmacka var målet för hela turen, och där skulle det visst finnas såna. 

Det visade sig bli helt galna vindar och jag var glad över att vi inte skulle längre. Medvindar, motvindar och kastvindar. Sidovindar som höll på att blåsa oss av vägen; vi fick cykla i 45 graders lutning vissa partier. Medvindar som gjorde att det gick i 43km/h i uppförsbackarna. Man kan inte egentligen klaga på motvind när man får sån skjuts i ryggen! 

Tolv pers var vi som pausade vid vackra Skokloster och åt en räkmacka innan bi vände hem igen. 

För min del blev det till att hosta mig igenom 7 mil. Fruktansvärt irriterande att vara krasslig och känna att kroppen inte är med på träning - det är ju så kul. Ja ja, jag får kurera mig och se tiden an. Längtar till att få vara frisk och stark igen!