lördag 20 april 2013

Lördagens bestyr

Äntligen en riktigt underbar Lördag med strålande sol!
Tid att röja i trädgård, pyssla runt med barnen och bara vara. 
Vi började med att göra hängande växthus av pet-flaskor, 
där vi planterade alla möjliga frön. Nu hänger de på 
verandan och jag kan inte riktigt bestämma mig för om det
är eco-chic eller bara skräpigt med gamla flaskor som hänger och dinglar. 
Men det var kul och om/när det börjar gro blir det nog fantastiskt. 

Barnen gjorde ett snigel-spa som de lekte med länge. 
Alla övervintrade sniglar behöver bento-behandling (???) förstår ni. 


Senare på kvällen, tog jag tag i de krafter jag inte riktigt tyckte att 
jag hade och stack ut och sprang. Uuuuuunderbart! Första turen i år
med relativt lätta kläder och utan mössa och vantar. Jag hade nöjt med
med "ok" men det gick klart bättre än så. Det här med musik till 
löpningen är riktigt bra. Det blev nästan 12 kilmeter och ett snittempo
som känns...bra! 


Roliga runkeeper:
när jag kom hem fick jag en "moving violation". 


Hemma väntade Niki med grillad kyckling, potatis och sallad. 
Jag tackar för en fin, lugn och bra dag.