torsdag 6 mars 2014

NY

Woooha, vilken lång dag. På svensk tid är klockan nu fredag 00.10. Vi vaknade vid fem i morse och har varit på väg hela dagen. Så verkligen en lång och speciell dag idag.

Här i NY är klockan bara strax efter sex. Vi sitter vid brasan i hotell-restaurangen och lyssnar in på folks mingel och käkar burgers. 

Idag har jag fått den där helt overkliga känslan av att kliva rakt ut i en tv-serie. Insane! Vi klev rakt upp på 7:e och 31:a där de gula taxibilarna tutade sig fram i eftermiddagstrafiken. De skyhöga husen, neonskyltarna och allt, allt, extra allt. 

Vi bor på Hudson hotell precis vid central park. Det är extremt snyggt och mysigt i entré, restaurang, bibliotek och lounge. Det är där vi hänger nu. 

Jag undrar vad jag kommer få uppleva denna helg?


Över Grönlands vita vidder, i strålande sol och på 11.500 meters höjd. En vän fixade fina vouchers till loungen och en annan vän fixade med en uppgradering för långa flygningen, som tyvärr inte gick igenom. Men ändå - vilka vänner! Tack fina <3


Inflygning över New Jersey. Coolt!


Whats your name, miss? Starbucks i handen för en första promenad genom NY.


En torsdag!


Im an alien in New York...


School bus. 


Hotell-lounge.


Classic burger by the fire. 

Som sagt så undrar jag vad jag kommer få uppleva. Håller kontakten här på bloggen :)