tisdag 4 mars 2014

40 & fabulous

Det är på sin plats att säga tack. 
Tack som tusan. 
Från mitt hjärta - tack! 
Eller....



Idag känns allt extra bra! Jag kan inte förklara eller sätta fingret på vad det är, men någonting känns ovanligt bra. Som om jag åstadkommit något stort! Eller kanske bara blivit en bättre, mer erfaren, mer klok och landad version av mig själv? Det är behagligt i alla fall - att växa i sina kläder; att växa i sig själv.

En annan orsak till att jag idag svävar som på moln är den enorma boost av energi, värme och kärlek som släkt och vänner bidrog med igår. Det är inte helt lätt att sätta ord på men jag är verkligen glad och tacksam över de människor som jag har runtom mig just nu; min familj, min släkt och mina vänner; alla träningskompisar och alla fina formare; alla betydelsefulla personer i omgivningen som jag verkligen uppskattar och glad över att känna. En sådan tur jag har. 

Har haft ett bra tag på mig att fundera över det här med att fylla år; fylla jämnt och fylla just fyrtio. 
-"Hur känns det", är en vanlig fråga. Ja, hur känns det? För det första, fantastiskt! Inte alla får uppleva sin fyrtioårsdag så om man är en av dem som får det, bör man väl fira bara av den anledningen. Jag är glad över allt som jag fått uppleva under mina hittills fyrtio år här i världen. Allt som varit har lett fram till det som nu är!

För det andra, och nu talar jag kanske bara för mig själv, men nog är det bra trevligt att få fylla fyrtio och känna sig bättre än nånsin. 40 and fabulous!

Anledningen till detta inlägg; tack till alla er som på ett eller annat sätt uppmärksammat min dag - ni gjorde den verkligen till en helt underbar, minnesvärd och rolig dag. 
Tack för alla ljuvliga blommor! 
Tack för alla fina presenter. 
Tack för galet fin resa och fix med vik och inhopp kring denna. 
Tack för alla hemlisar ni hållit och allt smussel ni haft. Vad roligt :)
Tack för alla fina och snälla kommentarer och hälsningar - 
det är verkligen en treat att fylla år med sociala medier. 
Tack alla ni som kom och bubblade med mig - en sån förtjusande fin måndagkväll. 
Tack till cykelgänget som delade en helt magisk dag i skogen, och vattnet, med mig. 
Kärlek  i massor <3