tisdag 25 november 2014

Osugen

Ahhh, tre veckors förkylning med hosta som nästan tagit vett och sans ur mig, har lämnat mig med ett stort o-sug på träning. Hela hösten har ur träningsperspektiv varit den mest ostrukturerade, omotiverade och minst aktiva på länge. 

Jag känner ingen lust och inget sug på träning alls! 

I alla fall så har de sista veckorna då varit påfrestande, då inte bara jag varit sjuk och fått stå över träning, utan även barnen. Ingen träning, förkylning, vab = rastlöst om än osugen. 

Allt ovanstående drev mig ner till Christoffers cirkelpass i går kväll. "Lite starkare, lite bättre som det sägs, fast i mitt fall igår, lite svagare, lite sämre. 

Bara uppvärmningen var mer än jag tränat på tre veckor... Osugen var som sagt bara förnamnet. Otränad skulle kunna vara mellannamn. 

Ja, sen drog träningen igång, på ett välstrukturerat och trevligt sätt. Enkelt, effektivt, upp till var och en att göra det på sitt sätt. Ändå gör vi det tillsammans. 

I ett blink var passet över, en timme hade gått. Känslan i kroppen helt suverän. Bra tankar, bra känslor. Sköna vibbar. En tanke var, ursäkta självgodheten, "-vilket supertrevligt ställe att vara på." "Om man gjorde det här passet varje vecka skulle man ju bli riktigt vältränad." "Gruppträning är verkligen oslagbart bra; funkar toppen även om man inte är sugen. "

Träning. Träningskompisar. Form. ❤️